Nyt Medlem

BlivMedlem

Hellerup Sejlklub optager gerne nye medlemmer, læs mere om indmeldelse her.

Tursejlads

Den 23. juni er der Skt. Hans tur

Diverse

kontor sommertid

Kontoret holder lukket i juli måned

Nyhedsbrev

Vi udsender nyhedsbrev med seneste nyt. Opret en brugerprofil med dette link for at tilmelde dig.

Fundraising

JenaKatjaII

Støt vores OL sejlere!

Læs mere HER

Nicolas Brandt Hansen har valgt at trække sig fra posten som juniorleder. Dette begrundes med nylig familie forøgelse, flytning til Humlebæk og et arbejde som ikke er forenelig med juniorledervirket og de opgaver der følger med.

Nicolas udtaler: Det har været spændende at være en del af maskinrummet i HSJ og jeg vil gerne takke juniorudvalget, trænerne og Jannie for et godt samarbejde.

Nicolas fortsætter med at være medlem af bestyrelsen (uden portefølje), med at sejle J/70'er og vil naturligvis fortsat deltage i de mange gode arrangementer og aktiviteter klubben byder på.

I første omgang overtager formand Jesper Kamp Nielsen rollen som juniorleder.

Jannie Birgitte Sivertsen, som har været ungdomskonsulent/klubudviklingskonsulent i HS Juniorafdeling siden 2015 trækker sig fra dette arbejde fra og med slutningen af juni. Jannie har fået tilbudt andet arbejde som hun har takket ja til.

Jannie fortæller, at det har været spændende, at kunne være med til at præge juniorafdelingen og dejligt, at arbejde med klubbens unge supertrænere og junior udvalget. Samtidigt takker Jannie Nicolas, der som juniorleder tog handsken op, og hun ønsker HSJ god vind fremover!

Jannie fortsætter i klubben og vil tage del i det daglige liv og arrangementer i HS.

terrasse

Efter næsten 10 år som hovmester for Hellerup Sejlklub, har Mads Gandrup Jensen valgt at stoppe med udgangen af september måned 2016. Mads vil søge nye udfordringer i det centrale København, men ellers i samme branche!

Bestyrelsen takker for det gode samarbejde og ønsker god vind fremover.

Bestyrelsen er allerede i gang med aktiviteter der kan sikre os en ny hovmesterfunktion, men vi ved nok først noget konkret til september. Personer og virksomheder der er interesseret i at overtage forpagtningen kan kontakte formanden.

Så er vi igen landet hjemme i HS, og jeg tænker tilbage på en fantastisk tur- og kapsejlads i HS regi. Ligesom sidste år, var vi et par stykker der havde besluttet at planlægge sejladsen, og deltage i ”Tærø Rundt” arrangeret af Bogø Sejlklub.

Sankt Hans Baal

Atter i år har du mulighed for at fejre midsommer i selskab med nuværende og kommende sejlervenner i klubben.

Traditionen tro starter vi med at mødes kl.18 og tænder op til grill og hygge i gården.

Omkring kl.21 gør vi klar til at sejle mod Tårbæk, hvor vi lægger os for anker og nyder bålet og den festligt gyngende stemning på vandet.

Hjemkomsten forventes alt efter vind og vejr senest ved midnat.

Tilmeld dig i kalenderen her på hjemmesiden eller på opslaget i klubben, så vi ved hvor mange der kommer, og HUSK at medbringe:

- mad til grillen, samt drikkevarer - evtl. kaffe/te/kage .. til senere!!

- evtl. en lygte til hjemsejlads i 606’er.

Vi glæder os til godt vejr og stort fremmøde

hilsen turudvalget/ Anette, Ann, Charlotte og Vibeke

IMG 5412

Godt 20 instruktører, trænere og andre hjælpere mødtes ved 9-tiden for at gøre alting klart og fra kl. 10 og frem til 16 var godt 85 personer på vandet for at ”prøve noget nyt”.

Dagen bød på flot solrigt vejr men vinden var nok lidt for svag

Det var igen J/70’erne der var det helt store trækplaster, men vi havde også optimist, 606, Yngling, Ballad, X-79, Drabant og Nordborg 26’eren i aktion, og de fleste både var på flere ture.

En rigtig flot dag på/ved vandet og super fin reklame for Hellerup Sejlklub og det at være sejler – og et skole eksempel på klub-ånd!

Stor tak til alle der hjalp!!

Trine, Kristian, Susanne og Nicolas

Ligastævnet i Juelsminde blev afviklet i fantastiske rammer og med flot vejr og vindforhold.

Trine Abrahamsen, Kristian Kvid Sørensen, Susanne Ward og Nicolas Brandt Hansen holdte fanen højt og kæmpede for at fastholde positionen 1 i den samlede ligaserie, men det var ikke uden kamp.

Nicolas udtaler “Vi følte os rigtig godt tilpas som besætning og gik ind til hver sejlads med stor optimisme, men måtte sande at vi havde meget svært ved at udføre de planer vi gerne ville. Så i mange af sejladser måtte vi kæmpe os tilbage fra svære situationer, hvor fart og taktiske valg blev afgørende. Målet var hele tiden at gå i "final 6", og herefter vise at alt kunne vendes om. Vi gik ind som 2, hvor Faaborg var stukket af, mens vi næsten lå af-point med de 4 forfølgere. Det blev nogle tætte sidste 3 sejladser og vi måtte afslutte godt for at sikre podiepladsen, hvilket lykkedes med en samlet 3 plads. Dermed er Hellerup Sejlklub stadig dem førende i den samlede liga foran Frederikshavn og KDY som nærmeste forfølgere".

Vi glæder os til næste interne ligaudtagelse i Hellerup og håber at se nye stærke besætninger, i kampen om at repræsentere klubben.

Sejlerhilsen
Trine, Kristian, Susanne og Nicolas

VM guld FD

Trods af et imponerende felt på 113 FDere – lykkedes det i sidste weekend af maj Jørgen og Jacob Bojsen-Møller at hente deres første VM siden 2009.

Efter torsdagens sejladser lå Jørgen og Jacob Bojsen-Møller på andenpladsen med to points op til de regerende mestre fra Ungarn og med 3-4 både tæt efter.

På grund af for lidt vind blev der ikke sejlet fredag så først lørdag kunne der sejles finalesejladser. Der var meget springende vind og med sort flag i alle starter

Dagens første start gik godt, men desværre blev sejladsen skudt af på et tidspunkt hvor brødrene lå som toer.

Næste forsøg – og dermed første tællende sejlads - gav en fjerdeplads og bragte brødrene i spidsen for mesterskabet.

Dagens anden sejlads vandt de, og på grund af den indbyrde pointfordeling var verdensmesterskabet i hus inden sidste sejlads.

Liga2016 staevne1

Holdet bestående af Mads, Anders, Kristian og Nicolas var stærkt opsatte på at gøre en god figur i årets første ligastævne. Fredag skulle vise sig at være den mest udfordrende dag, når der skulle træffes taktiske beslutninger, for selvom vi følte os godt med i det fleste sejladser, kunne tingene ændre sig i løbet af enkelte minutter, når feltet splittede ved gaten. Derfor måtte vi sande at det ikke helt var gået vores vej den først dag.

Lørdag var vinden drejet mere syd i, hvilket betød at vind også var langt mere stabil og det nød vi glæde af med Mads fortrinlige evne til at sejle samme fart som de andre men gerne 3-5 grader højere. Det betød at vi gennem dagen fik sejlet os med frem i feltet og sluttede dagen a point med Frederikshavn og tæt med KDY som ellers havde vist meget stærke takter.

Søndag var der slaget skulle stå og vi var spændte på om vi kunne holde det højere bundniveau og undgå sejladser med alt udfald. Det lykkedes vi med det meste af vejen og da vi nåede final 6 sejladser, hvor de 6 bedste hold mødtes, var vi stadig først med 2 point ned til forfølgerne KDY. Final 6 var som at starte helt forfra, det var de 6 bedste og små fejl kunne betyde at hele forspringet var væk. Første sejlads var da også lige ved at koste os lige netop forspringet, da vi kom rigtig skidt til start fra læ og ikke kunne komme forbi mærket pga strøm. Og måtte bakke på linien, alt imens vi kunne se alle sejle stærkt mod krydsmærket. Vi kæmpede hele vejen rundt og sluttede 3ér i mål, hvilket betød at vi stadig var lidt foran.

Anden sejlads kom vi bedre afsted fra start og var i kontrol det meste af vejen rundt, blev toér og tog point til de to nærmeste KDY og Frederikshavn, som må tage 2 straffe og deres chancer for sejr var væk. Nu havde vi “kun” KDY at kæmpe imod, da de var de eneste som kunne nå sejren. De havde to point op og vi ventede at de vil forsøge at sejle taktisk på os, for at forsøge at få 2 eller flere både imellem os og tage sejren. Det viste sig dog at KDY valgte at lade os sejle, hvilket betød at vi kom godt afsted og rundede 2 tæt forfulgt af de resterende. På andet opkryds var det igen tæt, faktisk så tæt at KDY sejle på vores hæk rundt om krydsmærket. Det medførte selvfølgelig en straf og de var nu et godt stykke fra os. Vi kom i mål som 2 i sejladsen og det betød at vi havde vundet 1 liga stævne.

Ungdomsvenlig sejlklub

"Ungdomsvenlig sejlklub" er et certificeret koncept Dansk Sejlunion har udviklet som et redskab for klubberne til at sikre deres ungdomsafdelinger gode arbejdsbetingelser. Se hvilke krav der stilles, og hvad HS har gjort for at opnå certificeringen.

Klubrestauranten

Klubbens hovmester byder velkommen i klubrestauranten, der er åben for medlemmer samt deres gæster, gæstesejlere og andre sportsfolk.

Frokost serveres alle dage mellem 12 og 15. I vnterhalvåret er der kun aftenåbent på onsdage mellem 17:30 og 20.30. Åbningstider sommer er mandag-søndag 11-22.

Nyd udsigten og f.eks. en af de 4 slags kølige fadøl fra Gourmet Bryggeriet...

Den første mandag i hver måned er der folkekøkken fra kl. 17:30 - ring og hør nærmere og bestil gerne bord!

Kontakt klubrestauranten på tlf. 3962 8803, eller se www.restauranten.org

Havnens hjemmeside

Havnelods

Olympisk Sejlsport Øst

Elitetræningscenter i samarbejde mellem Skovshoved Sejlklub, Kongelig Dansk Yachtklub og Hellerup Sejlklub

Olympisk Sejlsport Øst hjemmeside

Om hjemmesiden

Har du nyt indhold til hjemmesiden så skriv til redaktionen på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

Webcam

Se webcam fra havnen her.

Vejrstation

Se det aktuelle vejr i Hellerup Havn med vores vejrstation her.

Forum

Du er velkommen til at skrive indlæg på sejlklubbens forum. Opret dig som bruger på hjemmesiden og deltag i debatten her.