Nyt Medlem

BlivMedlem

Hellerup Sejlklub optager gerne nye medlemmer, læs mere om indmeldelse her.

Kapsejlads

606maerke

Hellerup Sejlklub indbyder til DM i 606 den 18-19. juni

Nyhedsbrev

Vi udsender nyhedsbrev med seneste nyt. Opret en brugerprofil med dette link for at tilmelde dig.

Fundraising

JenaKatjaII

Støt vores OL sejlere!

Læs mere HER

IMG 5412

Godt 20 instruktører, trænere og andre hjælpere mødtes ved 9-tiden for at gøre alting klart og fra kl. 10 og frem til 16 var godt 85 personer på vandet for at ”prøve noget nyt”.

Dagen bød på flot solrigt vejr men vinden var nok lidt for svag

Det var igen J/70’erne der var det helt store trækplaster, men vi havde også optimist, 606, Yngling, Ballad, X-79, Drabant og Nordborg 26’eren i aktion, og de fleste både var på flere ture.

En rigtig flot dag på/ved vandet og super fin reklame for Hellerup Sejlklub og det at være sejler – og et skole eksempel på klub-ånd!

Stor tak til alle der hjalp!!

Liga2016 staevne1

Holdet bestående af Mads, Anders, Kristian og Nicolas var stærkt opsatte på at gøre en god figur i årets første ligastævne. Fredag skulle vise sig at være den mest udfordrende dag, når der skulle træffes taktiske beslutninger, for selvom vi følte os godt med i det fleste sejladser, kunne tingene ændre sig i løbet af enkelte minutter, når feltet splittede ved gaten. Derfor måtte vi sande at det ikke helt var gået vores vej den først dag.

Lørdag var vinden drejet mere syd i, hvilket betød at vind også var langt mere stabil og det nød vi glæde af med Mads fortrinlige evne til at sejle samme fart som de andre men gerne 3-5 grader højere. Det betød at vi gennem dagen fik sejlet os med frem i feltet og sluttede dagen a point med Frederikshavn og tæt med KDY som ellers havde vist meget stærke takter.

Søndag var der slaget skulle stå og vi var spændte på om vi kunne holde det højere bundniveau og undgå sejladser med alt udfald. Det lykkedes vi med det meste af vejen og da vi nåede final 6 sejladser, hvor de 6 bedste hold mødtes, var vi stadig først med 2 point ned til forfølgerne KDY. Final 6 var som at starte helt forfra, det var de 6 bedste og små fejl kunne betyde at hele forspringet var væk. Første sejlads var da også lige ved at koste os lige netop forspringet, da vi kom rigtig skidt til start fra læ og ikke kunne komme forbi mærket pga strøm. Og måtte bakke på linien, alt imens vi kunne se alle sejle stærkt mod krydsmærket. Vi kæmpede hele vejen rundt og sluttede 3ér i mål, hvilket betød at vi stadig var lidt foran.

Anden sejlads kom vi bedre afsted fra start og var i kontrol det meste af vejen rundt, blev toér og tog point til de to nærmeste KDY og Frederikshavn, som må tage 2 straffe og deres chancer for sejr var væk. Nu havde vi “kun” KDY at kæmpe imod, da de var de eneste som kunne nå sejren. De havde to point op og vi ventede at de vil forsøge at sejle taktisk på os, for at forsøge at få 2 eller flere både imellem os og tage sejren. Det viste sig dog at KDY valgte at lade os sejle, hvilket betød at vi kom godt afsted og rundede 2 tæt forfulgt af de resterende. På andet opkryds var det igen tæt, faktisk så tæt at KDY sejle på vores hæk rundt om krydsmærket. Det medførte selvfølgelig en straf og de var nu et godt stykke fra os. Vi kom i mål som 2 i sejladsen og det betød at vi havde vundet 1 liga stævne.

Pinsetur Vikhg

Lørdag morgen stævnede vi med Bodil, Najaden og to 606’er ud på årets meget friske Pinsetur mod den svenske kyst. En af 606’erne havde allerede gjort sig selv klar til afsejling, da vi kom fra indkøb og ved frokoststop på Flakfortet havde vi allerede været igennem alle former for strid blæst og det modsatte og fået en ordentlig haglbyge i hovedet. Men vejrmeldingen havde jo heller ikke ligefrem lovet solskin!!!

Udover rigtig frisk sejlads havde vi nu alligevel en del sol og vi havde fået lov til at låne klubhuset i Vikhög, som vi var på vej til, så vi var klar til at slå over i trestjernet “sommerhushygge” med SMEGkøkken og tre ovne og grill fra de søde Svenskere. Med fælles indsats blev der tilberedt et fantastisk luksusmåltid og vi kunne skåle på, at vi var kommet på pinsetur endnu engang, og at det var ligeså hyggeligt som altid.

Vi havde i forvejen besluttet at nøjes med én overnatning og efter morgenmaden og de seneste vejrmeldinger var alle klar til at tage den lige vej hjem, hvilket 606‘erne med ét reb klarede på ca. 3 timer.

Tak til alle seje sejlere for en skøn tur.

Vibeke Ulke/ turudvalget

rio logo

Selvom de er udtaget til OL kan Jena Mai Hansen og Katja Salskov-Iversen fortsat bruge økonomisk støtte – det vil vi fra bestyrelsen igen bede medlemmerne hjælpe med!

I april vandt de EM i 49’erFX i Barcelona og i maj hentede de en flot tredjeplads ved Hyeres World Cup – så formen hos Team Bygma (som de officielt hedder) er beviseligt i top!

Derfor – for Danmarks skyld og til Hellerup Sejlklubs ære – støt Jena og Katja ved at donere her.

NB Husk at tilskud der giver på denne måde (via Dansk Sejlunion, men DIREKTE til sejlerne uden omkostninger) er fradragsberettigede for giveren op til 15.000 kr. Se SKAT.dk.

BoPetersen

Bo Petersen har vundet EM 2016 i OK jolle i Medemblik, Holland.

Bo vandt med 1 point foran nummer to og to point foran nummer tre.

Jørgen Lindhartsen blev nummer ti.

Tillykke til Bo med EM 2016 for OK joller!

JenaKatjaEM

Efter have haft både op- og nedture ved EM for 49’er FX, fik Team Bygma (Jena Mai Hansen og Katja Salskov-Iversen) for alvor succes.

Før Medal Race lå Jena og Katja med båd 71 på en samlet andenplads med fire point op til nummer et som var EM-vindere fra 2015 italienerne Giulia Conti og Francesca Clapcich.

Men i Medal Race slog de italienerne med 2 pladser og så var guldet hjemme! Stort tillykke!

Og Katja og Jena er allerede mentalt på vej til Hyeres i Frankrig, hvor der mellem 25. april og 1. maj sejles ”2016 Hyeres World Cup

Prøv noget nyt 2015

Igen i år har bestyrelsen besluttet at afholde ”Prøv noget nyt” og det sker søndag d. 29. maj 2016!

Vi har igen i år allieret os med stærke kræfter til at koordinere og gennemføre alt det praktiske, men uden mange frivillige hjælpere går det ikke ... så sæt kryds i kalenderen allerede nu, check din postkasse hyppigt og svar hurtigt når du modtager mail om dette!!!

NB 29. maj er der ”Havnens dag” i mange havne rundt om i Danmark og det kommer garanteret i medierne. Vores ”Prøv noget nyt” er IKKE en del af dette, men vi har valgt samme dag, så man ikke kommer til at gå forgæves til Hellerup Havn den dag.

IMG 0788

Planen for fordeling af mandskab og både i første halvdel af 2015 er færdig og kan ses på opslagstavlen i HS samt på HS hjemmeside.

Der er 8 besætninger, som har fået tildelt 7 aftenmatcher hver. Dvs. at der er en ledig båd.

Standerhejsning 2016 2 Standerhejsning 2016 4  IMG 7460 Standerhejsning 2016 3

Søndag den 10 april 2016 satte Hellerup Sejlklub flag og stander for klubbens sæson nr. 101!

Efter at have budt velkommen til alle de fremmødte holdt formanden tale, hvor han primært takke alle de friville i klubben for det arbejde de yder, det være sig ved undervisning, klargøring og vedligeholdelse, som kapsejladshjælper eller hvad det nu kan være.

Formanden talte lidt om fredningen af Rosenhaven og Staudehaven – som endnu ikke helt afsluttet – og lidt om ombygningen af Palladium komplekset, som afventer udspil fra kommunen!

Der blev også talt om J/70’ere – hvor vi jo har købt vores tredje – om Sejlsportsligaen som snart starter den 3. sæson – og hvor HS holder udtagelsessejladser torsdag d. 23.4 for første ligastævnet som afholde 8.-10. maj i Skive.

Formanden fokuserede også på OL-2016 der afholdes i Rio de Janeiro og hvor indtil videre Jena og Katja (Team Bygma) har kvalificeret sig, men hvor vi stadigt håber på flere deltagere fra HS.

Ungdomsvenlig sejlklub

"Ungdomsvenlig sejlklub" er et certificeret koncept Dansk Sejlunion har udviklet som et redskab for klubberne til at sikre deres ungdomsafdelinger gode arbejdsbetingelser. Se hvilke krav der stilles, og hvad HS har gjort for at opnå certificeringen.

Klubrestauranten

Klubbens hovmester byder velkommen i klubrestauranten, der er åben for medlemmer samt deres gæster, gæstesejlere og andre sportsfolk.

Frokost serveres alle dage mellem 12 og 15. I vnterhalvåret er der kun aftenåbent på onsdage mellem 17:30 og 20.30. Åbningstider sommer er mandag-søndag 11-22.

Nyd udsigten og f.eks. en af de 4 slags kølige fadøl fra Gourmet Bryggeriet...

Den første mandag i hver måned er der folkekøkken fra kl. 17:30 - ring og hør nærmere og bestil gerne bord!

Kontakt klubrestauranten på tlf. 3962 8803, eller se www.restauranten.org

Havnens hjemmeside

Havnelods

Olympisk Sejlsport Øst

Elitetræningscenter i samarbejde mellem Skovshoved Sejlklub, Kongelig Dansk Yachtklub og Hellerup Sejlklub

Olympisk Sejlsport Øst hjemmeside

Om hjemmesiden

Har du nyt indhold til hjemmesiden så skriv til redaktionen på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

Webcam

Se webcam fra havnen her.

Vejrstation

Se det aktuelle vejr i Hellerup Havn med vores vejrstation her.

Forum

Du er velkommen til at skrive indlæg på sejlklubbens forum. Opret dig som bruger på hjemmesiden og deltag i debatten her.